۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹

امام جمعه چهارباغ:

روستاییان چهارباغ از حق‌آبه رودخانه کردان بی‌بهره‌اند

روستاییان چهارباغ از حق‌آبه رودخانه کردان بی‌بهره‌اند

چهارباغ - امام جمعه چهارباغ گفت: ۴۷ درصد حق‌آبه رودخانه کردان برای روستاهای شهرستان چهارباغ است اما از این نعمت خدادادی بی‌بهره هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قادر محمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ساختمان فرمانداری شهرستان چهارباغ اظهار کرد: ایام‌الله دهه مبارک فجر سپری شد و در ایام ماه مبارک رجب‌المرجب و در آستانه ولادت با سعادت امیرالمومنین (ع) هستیم.

وی بیان کرد: در این ایام مبارک ایجاد شهرستان چهارباغ و افتتاح ساختمان فرمانداری حاصل شده است. به نوبه خود از طرف مردم شهرستان و مسئولین منطقه از کسانی که در این راه گام برداشتند، قدردانی می‌کنم.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: اگر اراده و پیگیری استاندار البرز نبود این امر محقق نمی‌شد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه وی در ایجاد شهرستان چهارباغ قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه بخش چهارباغ دارای جمعیت بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم در این منطقه اقدامی انجام نشده است مورد رضای خدا نیست. چراکه بعضی وقت‌ها غصه می‌خورم از اینکه خدمات نظام اسلامی آن طوری که شایسته است بیان و تبیین نمی‌شود.

محمدی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان چهارباغ را استفاده از حق‌آبه سد طالقان عنوان کرد و گفت: ۴۷ درصد حق‌آبه رودخانه کردان برای روستاهای شهرستان چهارباغ است اما از این نعمت خدادادی بی‌بهره هستیم.

وی ادامه داد: برای آب شرب هم آب‌های زیرزمینی کافی نیست در گذشته چاه‌های ما در ۵۰ متری به آب می‌رسید اما اکنون در ۲۰۰ متری هم به این امکان دسترسی نداریم.

جهاد کشاورزی مانع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ساوجبلاغ شود

امام جمعه چهارباغ اظهار کرد: ایجاد بیمارستان، دانشگاه و کمربندی جنوبی از زعفرانیه به اسماعیل‌آباد به منظور کاهش ترافیک جاده قدیم، اتوبان و جاده سهیلیه امری ضروری است.

وی در خصوص اراضی کشاورزی شهرستان چهارباغ بیان کرد: خواه‌ناخواه ساوجبلاغ تا آبیک مورد هجوم مهمانان از تهران است، اگر اراضی لم‌یزرع قطعه‌بندی و در اختیار آنها قرار بگیرد، شاهد ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه نخواهیم بود.

محمدی متذکر شد: از جهاد کشاورزی استان البرز خواستاریم تا مانع ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه شود، چراکه مسئولان و مراجع امنیتی نیز، راضی نیستند یک وجب زمین کشاورزی از بین برود.

کد خبر 5148683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      کدام اب اینکه هیچوقت آب نداره
      • مصطفی US ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
        1 0
        سلام چرا برادر سالی ۲ آلی ۴ماه بارندگی خوب باشه اب داره